کد خبر: ۲۸۳۰
کارشناس امور قرآنی شهرستان کاشمر خبر داد:

 برگزاری هفدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم 

حجت‌الاسلام حسین علی‌نژاد با اعلام خبر فوق گفت: در آزمون امسال تعداد ۸۰ نفر ثبت نام کردند.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، علی‌نژاد با اشاره به برگزاری هرساله این آزمون در راستای اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم به حفاظ تشریح کرد: این دوره در حفظ۱۰ و۲۰ جزء و حفظ کل طراحی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر بعد از مشهد، رتبه نخست ثبت نام را داشت از میزان استقبال علاقمندان ابراز خرسندی کرد.

علی‌نژاد با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان حفظ ۱۰ جزء ۴۱ نفر و حفظ بیست جزء هشت نفر بوده، عنوان داشت: ۳۱ نفر نیز در حفظ کل آزمون داده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی آزمون شفاهی نیز خواهند داشت، افزود: بر این مبنا قبول شدگان نهایی ۱۰ جزء برابر با مدرک دیپلم، ۲۰ جزء برابر با مدرک فوق دیپلم و حافظان کل برابر با ارشد است.

علی‌نژاد با اشاره به افزایش پنجاه درصدی میزان شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل به فعالیت مهد تخصصی حفظ به نام حضرت زینب(س) اشاره کرد.

وی ادامه داد: این مهد تخصصی زیر نظر خانم دکتر عاصمی که خود از حافظان برجسته است اداره می شود.

علی‌نژاد تصریح کرد: این مهد تخصصی دو ماه گذشته صد نفر حافظ کل در این شهرستان داشت که در قالب طرحی سه ساله به این فیض نائل آمدند.

وی با اشاره به فعالیت تشکل ها و خانه‌های قرآنی در شهرستان کاشمر ابراز داشت: این کانونها با تشویق به حفظ جزء سی‌ام یا نیم جزء قرآن کریم، گامی کوثر در اشاعه فرهنگ حفظ برداشته‌اند.

علی‌نژاد اضافه کرد: بر این اساس علاقمندان به سمت حفظ ده جزء و بالاتر ترغیب می‌شوند.

وی بابیان اینکه در مهد تخصصی قرآن کریم بیشتر حافظان از افراد فرهنگی و دبیران شهرستان هستند؛ گفت: بر همین مبناست که فرهنگ حفظ قرآن در سطح مدارس توسط این قشر نیز ترویج بیشتری یافته است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار